Those olden golden glory days

Idag har jag insett något hemskt. Jag och Aurora insåg idag att våra glory-days is over. Dom här dagarna när almanackan var så proppfylld med jobb och roliga saker att de tomma fälten inte längre räckte till. När den fyra-siffriga lönen tickade in på kontot som en präktig påfyllning av den förra. När man shoppade och helt plötsligt glömde bort att kolla priserna. Vad hände? Det skulle jag gärna vilja ha svar på. För nu sitter man här, med ett sparkonto med endast ett par ören kvar på, vardagslyxen är helt plötsligt för dyr, "pressbyrån-kaffet" byts ut mot 3-kronors-kaffet i skolan, man får endast välja en av Chick, klick, fredag och sofis mode. Thai-maten byts ut mot stuvade mackaroner och köttbullar. Man får shoppa på Gina Tricots 29-kronors rea och sola i solarium med tjocka svarta hårstrån i bara för att de råkar vara "öppningserbjudande".

Hur länge ska jag behöva stå ut med detta? Kommer mina "glory-days" att komma tillbaka? Jo, tillbaka kommer e att komma. Det vet jag. Men frågan är hur lång tid jag kommer att behöva leva på det här sättet? Jag menar jag har ju för satan slutat röka och är fortfarande PANK!?

Jaja, tur är ju att jag har träningen och Mr. N! Det gör att mitt liv är perfekt ändå! ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

det är lågkonjunkturen!

2009-02-10 @ 08:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0