Rewind

Otroligt vad gammal musik kan väcka minnen. Jag lyssnar nu på min gamla favoritskiva. Tittar på gamla bilder från repningar och bravader. Har precis pratat med min gamla vän i telefon. Allting från förr i tiden. Det är gånger som denna man skulle vilja kunna spola tillbaka tiden, leva den igen. Få tillbaka alla gamla känslor och vanor.
Jag tänker på alla människor som har betytt mycket för mig. Jag saknar alla fruktansvärt mycket. Människor kommer och går men vissa har alltid stannat kvar med mig. Jag har en liten plats för de som har betytt extra mycket. De människor jag har pratat med hela nätterna igenom. Som har följt mig genom sorg och glädje. Som alltid har funnits som en stödjande vägg att luta mig tillbaka mot när det blivit jobbigt i livet.

Om jag jämnför mitt liv idag mot då finns det ingen likhet. Inte samma vänner, inte samma musiksmak, inte samma klädstil, inte samma vanor.. 

Jag behöver detta ibland. Gå tillbaka i mig själv. Lyssna på gamla skivor och titta på gamla bilder. Få tillbaka gamla känslor och minnen. För att sedan lägga det bakom mig och gå vidare...

image51

Kommentarer
Postat av: Zämp

haha :D fan va kul vi hade när vi repade.. jag minns alla bråken och hur sur jag var ibland :D
haha.. vem faaan äre du lipar åt? ;)

2007-09-21 @ 14:13:28
Postat av: Sandra

Det var underbart, du va värsta bitchen ibland du!
Jag tror att jag lipar åt dig ;)

2007-09-21 @ 14:23:05
Postat av: Fredde

Jo visst saknar vi väl alla vår gamla Sandras musiksmak ;P men vi får väl helt enkelt hålla ämnet borta från musik när vi pratar med dig ;)
vilket e svårt för en musiker som jobbar i en musikaffär ^^

2007-09-22 @ 17:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0