Färgblinda grannar i Brandbergen

Happ, idag är man tidig i skolan för ovanlighetens skull. Jag vaknade en timme innan jag skulle gå upp. Till min räddning hade den sjukskrivne Kajsa redan vaknat och satt på kaffe. När vi druckit vårat kaffe och pratat en stund hade klockan swichat iväg. Skulle möta Jessie i Bandbergen c tio i och sedan ta bussen så vi kom till skolan lagomt till 20 över när vi skulle börja.
Jag springer ned för trappen. ÅNEJ! vilken miss. Grannarna under hade köpt en ny dörrmatta med röda prickar som ligger precis vid deras oranga dörr! Stackarna måste vara färgblinda.

På bussen till skolan ringer Emilie. Hon lät förvånad över att vi satt på bussen redan nu.
"- Börjar vi inte 20 över?" får jag fram. Icke sa Nicke, vi började visst 10 i. Grattis Sandra. Så nu sitter man här. En halvtimme innan man börjar. Bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0