200kgs Finne på Vegabaren

Nu sitter jag här helt utslagen efter gårdagen.
Dagen började bra med en mys-pys-4-timmars-fika med Emmilie nere i hamnen. Det var mycket roligt att se detta glada fejs igen efter någon månads uppehåll. Eftersom jag har saknat detta glada fejs blev det extra mysigt.

Kvällen resulterade i chill med prinsen, Lollo och Tony. Efter fiffel bakom ryggen och lite sura miner från min sida tänker man ändå tillbaka på kvällen igår som en relativt bra kväll. 
Prinsen förstod så småningom varför dessa sura miner visade sig över hela mitt ansikte och anstrände sig lite extra genom att tända lite ljus i köket. Där satt vi sedan och ljög med varandra någon timme.

Kvällen sluatde med att jag satt fastklämd som i en tving i baksätet på racer-sunnyn påväg i till stan för att droppa Lollo hos sin pojkvän som tagit något glas för mycket. Stoppet på vägen blev den kullturella "Vega-baren" där en mycket efterlängtad french-hotdog placerade sig fint i magen, för att sedan sätta sina spår i form av mag-knip senare mot 2 slaget.
En galen finne, full som en gasell, tog sig friheten att lägga lite extra av sin 200kgs tyngd på mig och Lollo i kön. Jag tänkte säga : Skärp dig fläskhuvud, till honom på finska men som kanske tur var kom jag bara på vad "fläskhuvud" hätte. Det blev ingen finsk konversation för mig, jag får ta det med Henri på måndag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0