Liv eller död?

Har suttit och läst inlägg och kommentarer angående "Liv"s blogg.
Hon sade sig vara en 20 årig tjej med bröstcancer.
Hon skrev bland annat att hon fått diagnosen när hon var 19 år och att hon idag den 10onde oktober kl.20.00 skulle dö. Hon skrev att hon skulle få hjälp att dö från läkarna. Hon tog farväl på sin blogg och skrev att hennes bror skulle ta över den när hon somnat in. Sent igår natt togs bloggen bort.

Naturligtvis väcktes mycket tankar och känslor hos folk som läst denna blogg. Och nu har även de flesta börjat förstå att bloggen antagligen var fejk. Många är upprörda och förstår inte hur man kan ljuga om sådant. Vissa säger även att de grinat när de läst bloggen för att de bryr sig.
Men tänk ett steg längre innan ni vräker ur er kommentarer som : Hon är mytoman, - Hon behöver bara bekräftelse, -Hur kan man vara så okänslig och ljuga om sådana allvarliga saker?!

Jag säger så här:
Hon behöver inte ha varit varken mytoman eller canscersjuk. Hon var smart. 
Hon startade en stor diskution om just bröstcanser och om jag förstått det hela rätt har folk som läst bloggen gått och köpt det rosa bandet dagen efter. Med andra ord har hon hjälpt canserforskningen genom sin fejkade blogg.
Många är upprörda över detta, och jag förstår inte varför? 
Ni hade medlidande för henne och ni fick reda på att allt var lögn, visst. Men denna lögn är många andras verklighet och hon har hjälp oss att förstå hur deras vardag ser ut. De som fått veta att de ska dö inom en viss framtid. 
Så tack vare denna "mytoman" har vi människor tagit ett steg mot en bättre och friskare värld.   

Kommentarer
Postat av: KimJ

svar: hehe man kan bara få svenska kändisar inet 50 sent :P

2007-10-11 @ 12:41:11
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: mike

"Hon behöver inte ha varit varken mytoman eller canscersjuk. Hon var smart. "

Mytoman?
Finner det hedrande att du läser mitt inlägg.
Skulle dock vara väldigt roligt om du faktiskt förstår det också.

"Många är upprörda över detta, och jag förstår inte varför? "

Att man lurar till sig sympatier.
Eller tror du på frasen
"win by all means"?

Som sagt, du är fullt välkommen att kommentera mina kommentarer men då skall du gärna läsa och faktiskt förstå det som jag skrivit vilket du uppenbarligen inte gjort.

(skall bli inte intressant om du gör som folk brukar göra när de får kritiska kommentarer, dvs ta bort dem)

2007-10-11 @ 19:27:00
URL: http://blogg.kisshora.se/
Postat av: mike

och eftersom jag förmodligen inte kommer att kolla din blogg igen(då alla bloggar är ointressanta) så får du maila mig svaret, lämna på helgon.net (kallar mig niemesis där) eller dylikt om du vill ha eller vågar få ett svar.

2007-10-11 @ 19:34:46
Postat av: Alea Fredde

haha sant sant :)
sen tycker ja de e intressant hur folk kan ta så allvarligt på det skrivna ordet, vafan ta t.ex. låttexter, ajja bajja säger staten om man skriver låtar om död,vafan i helvete!!! de e en del av livet, så är det liksom

2007-10-11 @ 21:01:17
Postat av: victor

haha mytomani for the win

2007-12-12 @ 23:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0