60 års kalas!

Igår du. vilken dag.
först så var jag nere i Nynäshamns centrum och kollade på lådbilsrejset. Och MORA TRÄSK spelade. Fan va kul det var med "klappa händerna om du är riktit glad", "tigerjakten" och "huvud axlar knä och tå!" Mohaha, jag blev barn igen för en stund. =)

Sen kom kvällen. Jag och Christofer var bjudna på 60 års fest.
Vi drack välkomsdrinkar och åt jättegod mat.
Senare på kvällen när Lollo hade kommit och folk började bli lite på dojjan satte det fart. Lasse (christofers farbror även kallad danskungen) drog igång ett dans solo. Alla skrattade till en början men sen var det härma Lasse som gällde. Alla upp på dansgolvet. (inklusive jag med mina klackar!) Fan va halt det var efter att det hade regnat. Men va fan vi dansade på . Jag ville aldrig åka hem. Jag hade så jävla roligt. Men efter det 170onde glaset vin kändes det som att man var tvungen. Vi ringde en taxi.

Taxiresan hem var nästan det roligaste på hela kvällen.
Lollo bjöd upp till sång. Den traditionella "jag är en liten räka"  Taxichauffören höjde volymen på radion.
Jag var pratsugen så jag frågade vad han hette. Han hätte Machmut. Jag sken upp av fötjuselse. -Det är ju som det där djuret ju! Mammut! Lollo sken upp och frågade om vi visste varför mammutarna dog ut. Ingen visste. -För att det fanns för lite papputtar! Sa Lollo och skrattade.
Jag skulle fråga våran chaufför vart han bodde nånstans men till min fasa hade jag glömt vad han hätte. Jag chansade. -Du Muhammed..? Det var fel. Men jag skämdes inte. (Okej lite då.Med tanke på att han sagt sitt namn ca 1 minut innan.) Vi stannade på statoil. Jag och Lollo och Christofer gick in och köpte oss en varsin korv och ett kinderägg. När vi kom ut från macken ville jag vara lite snäll och bjuda våran muslimska chaufför på korv. Han tackade nej.Jag tyckte att han var konstig. Det var ju en jätte god kokt korv med rostad lök och bostongurka! -Jo kom igen nu klart du ska smaka på min korv! -Ta en tugga för fan! sa jag och trykte upp den i ansiktet på honom! Han ryggade undan som om jag hade en livsfarlig orm i handen. Jag fattade ingenting. Här försöker jag vara snäll lixom.  Inte förrän idag kom jag på i mitt stilla sinne att han var muslim och dom äter inte korv. Dom äter absolut inte KORV!  När vi kom fram till barndbergen var det rostad lök i hela baksätet. (Förlåt Mohammed)

Nu ska jag skriva en artikel till Nynäsposten om lådbilsracet och Mora träsk. Sen ska ja å Lollo å Christofer å kanske Denice och kanske Kim å Ida å Calle gå på Harry P.

Have a nice time partypeople!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0