Ös i Götet

Nu har jag landat i Nynäshamn efter vår lilla shoptrip. Tillslut efter allt strul blev det jag, min prins och Lollo som åkte ned.
 Tillfälliga hemmet blev lilla radhuset i Kållered där min farfar är bosatt. Intriger skapades i lilla bäddsoffan för två när våra tre feta rumpor tog plats. Det gick dock bra för mig och Lollo som låg på varsin sida. Prinsen Christofer offrade sin rygg och lade sig mitt i skarven. När natten började lida mot sitt slut låg han ändå på min sida av sängen.
Härligt nog var frukost redan framdukad vardera dag. Med sina ägg, skinkor, prickigkorvskivor och mörka bröd lockade den oss att äta så mycket att det räckte för att hålla magen full till lunch.

Det bar av mot Nordstan. Det stora shoppingcentret med 700 butiker. En T-shirt och en baströja från H&M och en kjol från Gina blev inköpt. I mitt stilla sinne vet jag att om två veckor kommer alla sveriges kvinnor knata runt med den om höfterna. Men vad gör det? så länge jag har den är jag glad.
Ett mindre roligt cenario inträffade på Freeport outlet. Jag hittade skorna som var sända till mig från himmlen. Men gud måste tagit fel på mina fötters storlek. De enda storlekar som fanns var små 36or och stora 39or. Min sorg var stor. Jag gjorde det ända rätta. Jag tog en bild på dem med mobilen och har den nu som en utsmyckning på min nya telefon.

Kvällen kom krypande och vi var rörande överens om att dra oss mot Liseberg. Eftersom inträdet var gratis kunde vi spendera extrapengar på en affisch. Homemade. Det blev en fin bild på mig, Lollo och prinsen med en vacker "Best Friends" ram runtom. Den ska pryda min vägg ovanför sängen så att den kan värma mitt hjärta när jag vakanar själv om nätterna.
Efter dampungar i Colorado och höga skrik i flumriden bar det av mot Avenyn. Victor och hans vänner väntade oss där. Det roliga i kråksången var att vi inte hittade varandra. Och när vi väl fann honom hade hans kompisar hittat en club där de kommit in. Vi gick dit utan resultat. Inte ens Victor som varit där innan fick komma in. Vi gick och tog en Gött korv. Efter någon timmes letande efter deras vandrarhem släppte vi av en ganska trött Victor. Nycklar till rummet hade hans partande kompisar så hans kväll resulterade i tv tittade med den grekiska knarkaren.
För oss väntade det intriger i bäddsoffan.

Dagen efter besökte vi Butique Sandra. Det var en skam att se så fula kläder bära mitt namn.
Vi åkte vidare mot Kungsbacka köpcentrum. Ett par jeans blev fyndade på JC. Priset går till Prinsen som satt så snällt och väntade på oss shoppande flickor. Men han vet att störa en dam när hon shoppar är som att klaga på en mans blikörning. Alltså döden.

Vi hann även med att fastna i ett parkeringsgarage. Efter att ha stoppat upp trafiken i en halvtimme kom p-hus-mannen till undsättning. Han släppte ut oss gratis och önskade en fortsatt trevlig dag. Göteborgare är snälla dom.

En navel-diskution, inte till min fördel, kom upp på kvällen. Jag klistrade på min sura min och tittade på Christofer. Han smörade resten av kvällen. Så mina vänner går det till i den hårda världen.

Nu måste jag kolla vad min kudde gör innan ögonen sluts förgott. Ös i Göteborg tar hårt på krafterna.

Bilder från trippen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0