Lite smalare, Lite brunare & lite blondare

Nu har jag precis kommit hem från en underbar båt-trip.
Första stopp var Rånö hamn, jag solade hela vägen ut. När vi lagt till och hemmastaddat oss lite gick vi bort till Rånö krog. Det var exakt 3 kilometer dit. Säger jag som har stegräknare på min mobil =). På kvällen åkte grillarna ut för här skulle göras mat. Grillade köttspätt och potatissallad. Mumsfillibabba.

Dag nummer två inläddes av en härlig powerwalk på 6.4 kilometer exakt. På vägen var det armträning och sit-ups. När vi kom tillbaka var både jag och Linda så svettiga att det inte fanns något annat val än att hoppa i det 17 grader kalla vattnet. Men det var väligt skönt. Jag passade på att tvätta håret också. Sen bar det av mot Huvudskär. Eftersom det inte blåste någonting låg vattnet aldeles spegelbankt. Jag solade hela vägen. Linda kom på den briljanta iden att ha citron i håret. Man har ju hört att man blir blondare av det. Det funkade värkligen också.  Så denna dag var värkligen ett plus för skönhets-idealen. Lite smalare, Lite brunare & lite blondare.
När vi kom fram var det fortfarade helt spegelblankt på havet. Vilket var väldigt konstigt eftersom att Huvudskär ligger längst ut i skärgården lixom. Nästa stopp är ju Gotland. Eller Finland. 
Linda och jag var lika snabba på med bikini och upp med luftmadrasser och ringar. Fan va skönt det var att bara ligga i solen på en luftmadrass och bara flyta omkring. Det kommer jag komma ihåg när jag sitter ute i 3 meter snö med dunjacka.

Tredje dagen blev om möjligt ännu mysigare. Vi tog en promenad till andra sidan ön. Det ända man såg var horisonten.  Det var berg som gick ned i vattnet och vi kastade av oss kläderna till bikini och åkte ruchkana på rumpan ned i vattnet. Vi hade så mysigt den dagen. Vi låg och solade och badade hela dagen nästan. Vi hittade nya rutchkanor och bästa solställerna. Så även denna dag fick man lite färg.
När vi sedan begav oss vidare åkte vi på sälsafari. Inte en ända säl fick vi se. Stackars oss.
Efter några timmars åkande la vi till vid Ålö. Även denna kväll blev lyckad med grillad kyckling stoppad med philadelpia-ost. Även fast det var varmare i vattnet här än på huvudskär så kunde vi inte bada för vi hade en hel svanfamilj som låg och tiggde mat vid våra båtar konstat. Och eftersom dom hade ungar så blev dom helt galna så fort man kom nära. Tommy höll på att bli attakerad. =) .

Och nu sitter man här hemma och längtar tillbaka till fint väder och bad. Jag hoppas det blir fint väder i morgon så man kan sola lite till =)
Huvudskär
image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0