Kaffe och 500

Nu sitter jag här igen, Gårdagen blev ganska bra. Jag skulle bara gå och hälsa på Sabine på en kopp kaffe. Hon har ju köpt en hund. Millie. Jag har aldrig sett något sötare, den var jätte liten, Men såg ändå inte ut som en råtta som små hundar kan göra. Prazky heter tydligen rasen.
Vi spelade kort, jag och Sabine. Vi skulle bara köra en eller två omgångar 500. Då var klockan 14.00. Klockan 20.00 satt vi fortfarande och spelade. Jag vann en gång.
Sabines barndomskompis ringde. Hon har också köpt en hund för typ 2 veckor sedan. En dvärgpincher. Så hon kom ned till Nynäs och deras hundar hade kul tillsammans. Jag tror dom blev bästisar =).
Det blev ännu mera kortspel och ett glas vin på det. Vi spelade eger och president. Jag blev aldrig president.
Det är konstigt igentligen. Både min mormor och morfar har alltid varit bra i kort. Dom har ju spelat kort i turneringar och vunnit massor med priser. Men jag ärver inte äns en liten del av det. Stackars mig.

När kvällen kom blev jag lite skakis. Mamma och Pappa är ute med båten och Erica skulle sova hos Tim. Jag skulle alltså sova själv i mitt hus. På en gång kom tankarna på vad dom sa när vi flyttade in. Att det spökar. Den första kvinnan som bodde i det här huset gick och dränkte sig i Nicksta och hon ska tydligen vandra runt här på nätterna.
Jag tvingade Sabine och Jessica att sova hos mig. Men Jessica fick sova i ett eget rum för hon tuggar tydligen i sömnen "wierdoo". Jag och Sabine låg och pratade en bra stund. Sen kollade vi på klockan. Klockan var alltså sex på morgonen. Klockan halv nio skulle Jessica väcka oss för hon skulle köpa kent-biljetter. Fy fan vad jag är trött.

aa, värkar som jag måste banga på bio ikväll. Becouse of the money. Och jag som hade längtat. Det skär ju i hjärtat att säga det till Lollo, hon som skulle vara så snäll och bjuda mig på donken och allt. Sorry Lollo!

En Millie
image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0