Blängsylta och Glosås

Happ, hemma igen efter en "hård" dag. Knatade upp till Bik Bok direkt efter skolan. Efter en del krigande kom vi fram till att lönen för de sista 12 timmarna kommer i september. Det är nog bra iallafall. Då får jag lite extapengar nästa månad också. Då kanske man kan köpa sig något fint.

Fullt ös i skolan som vanligt. Lollo gick catwalk som olika lärare och alla skrattade högt. Höjdpunkten var när hon härmade Turid, Fossilen i skolan.
Vi hade två av våra nya lärare idag. Den ena värkar bra. Pigg och glad. Men den andra, Kerstin. Hon har nog inget annat i huvudet än årtal. Hon snackade historia hela samhällskunskaps-lektionen. Och jag som älskar historia. Inte. Det går in i ena örat och ut i det andra så jag fick inget vidare intryck av henne.
Jag lyckades även idag med att skämma ut mig inför hela skolan. Jag halkade på en morot i matsalen och spillde mjölk över hela golvet! Det var bara en väldig tur att det inte var så många som såg. Röd som en tomat i nyllet slog jag mig ned vid vårat bord och småfnittrade lite med tjejerna. 

Åkte hem till prinsen ett tag och tog en power-nap. Va ska man göra? Jag är ju lika trött som en björn på vintern.
På väg hem står en pundare och skriker på tåget.- VEROOONICA! HÄR ÄR JAG! Efter ett tag kom en liten tjej som inte såg en dag äldre ut än 14 tassande förbi. Alla i hela tåget kollade på henne. Det var som att hon gick i "gången of shame". Stackarn, det är ju inte hennes fel att hon har en pappa eller vad det var som är alcoholist. Jag fattar inte att folk inte har något bättre för sig när de åker tåg än att sitta och glo på andra. Det är ju som om alla äter blängsylta med glosås till. Fan skaffa en jävla tidning eller nått! 

Ska ringa min prins nu. Jag saknar honom även fast jag träffade honom för typ 3 timmar sedan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0